Les Miracles N'ont Lieu Qu'une Fois (1951)

Alternatieve titels: Miracles Only Happen Once | I Miracoli Non Si Ripetono

1 stem

Frankrijk / Italië
Romantiek / Oorlog

geregisseerd door Yves Allégret
met Alida Valli, Jean Marais en Marcelle Arnold

1939 belooft een mooi jaar te worden voor Claudia en Jerôme. Ze leren elkaar kennen op de universiteit waar ze medicijnen studeren. Het is liefde op het eerste gezicht. Maar de oorlog breekt enkele weken later uit zodat zij niet meer kunnen trouwen. Jerôme vecht voor zijn vaderland, maar belandt in een concentratiekamp. Hij weet te ontsnappen en voegt zich bij de partizanen. Na de oorlog trouwt hij met een meisje waar hij niet van houdt en waar hij uiteindelijk van scheidt. En dan ontmoet hij Claudia opnieuw in een kliniek, waar ze werkt als verpleegster. Helaas is de betovering die hun liefde vroeger uitstraalde verdwenen. Claudia bekent dat ze samenwoont met een andere man.