Bugs (2016)

Denemarken / Nederland / Frankrijk / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Andreas Johnsen
met Roberto Flore, Josh Evans en Ben Reade

Sinds de VN insecten aanraadde als eten zijn ze al de hemel in geprezen door chef-koks en gastronomen voor hun unieke smaak, door milieuactivisten voor hun lage ecologische kost en door voedselwetenschappers voor hun hoge voedingswaarde. Ze lijken de perfect oplossing tegen wereldhonger. Nordic Food Lab, een team uit Kopenhagen bestaande uit chef-koks en wetenschappers, reist de wereld rond om te luisteren naar mensen voor wie insecten al jaren dagelijkse kost is. Ze oogsten en eten insecten samen met mensen uit Europa, Australië, Mexico, Kenia, Japan en nog vele andere plaatsen.

Vanaf 26 mei in de bioscoop en op Filmthuis (Herrie / Submarine)

Intellectuele linkse bullshit!
Er wordt veel gepraat en nagedacht over serieuze problemen zoals, duurzaamheid en voedselverdeling. Maar uiteindelijk zijn deze gasten alleen maar wat aan het praten en onderzoeken over insecten. Weining oplossend vermogen hebben deze gasten. Alleen maar hun idealen nastreven en geen comprissen willen sluiten, zo werkt de wereld niet! Waarom starten ze geen kwekerij?
Trouwens ook irritant om alle insecte super lekker te vinden, man man man...