Gli Italiani e le Donne (1962)

1 stem

Italië

geregisseerd door Marino Girolami
met Gino Bramieri, Walter Chiari en Aldo Fabrizi

Een film die specifiek over de Italiaanse "Latijnse Minnaars" handelt, alle soorten, grootten en modellen. De Italianen verwijzen hierbij naar "Pomicione", een woord dat vooral wordt ontworpen is om de zogenaamde lady-killer te bepalen en dat niet in het woordenboek staat. Het "Latijnse mannetje", de wolf, de verleider, tref je aan terwijl hij zijn kunst aan het uitoefenen is, op alle uren van de dag of de nacht, afhankelijk van zijn stemming. Zijn geest zorgt ervoor dat we hem in een verscheidenheid van ontmoetingsplaatsen zien, waar de vrouwen moeten worden veroverd en waar zij het meest kwetsbaar zijn: in de parken, aan het strand, in de bioscoop, in een super-sexy auto. Hij kent alle plaatsen.