Per Favore, Occupati di Amelia (1982)

Alternatieve titel: Por Favor, Ocúpate de Amelia

1 stem

Italië / Spanje

geregisseerd door Flavio Mogherini
met Barbara Bouchet, Renzo Montagnani en Gianni Cavina

Florio, een weduwnaar, vliegt van Rio de Janeiro naar Rome omdat zijn zoon Marcello van plan is te huwen. In werkelijkheid is het enkel een list van Marcello om voordeel te trekken uit zijn moeders nalatenschap. De nogal frivole Amelia, die verloofd is met Stefano, de vriend van Marcello, moet doorgaan voor de bruid in een vals huwelijk. Ze zal geassisteerd worden door haar broer en haar adoptievader. Na een reeks komische gebeurtenissen en misverstanden wordt de bedenker van het opgezette spel het slachtoffer van zijn eigen streken. Marcello krijgt een echt huwelijkscertificaat voor zijn neus geschoven.