Tutti Fratelli nel West... per Parte di Padre (1972)

Alternatieve titels: All the Brothers of the West Support Their Father | Miss Dynamite | Where the Bullets Fly

Italië
Western
96 minuten (Italië) / 80 minuten (West-Duitsland)

geregisseerd door Sergio Grieco
met Antonio Sabato, Fernando Sancho en Lionel Stander

De jonge avonturier Gipo bezit slechts één vijfde van een kostbare steen die de plaats van een rijke goudmijn weergeeft. Hij riskeert meer dan eens zijn leven en met behulp van een vriendin vindt hij de ontbrekende stukken. Dan ontdekt hij dat de mijn eigendom is van de overheid...

avatar van thunderball
Vannacht om 00:30 uur op de WDR te zien als "Fünf Klompen Gold".

Hmm. The fourth Sergio?

avatar van thunderball
Maar dan wel heel ver achteraan in de rij.
Aan de titels van films, die hij heeft gemaakt, is te zien, dat het een broodregisseur was, die iedere keer in sprong op het genre wat op dat moment populair was, zo zie ik dat hij sandalenfilms, piratenfilms en zelfs in de jaren '60 Bond-achtige spionage films op zijn naam heeft staan en uiteraard kon de spaghetti western ook niet ontbreken in zijn palmares.

avatar van thunderball
Deze net zitten kijken op Duitsland.

Matig Spaghetti werkje met charismatisch loze hoofdrolspeler in flauwe Trinity-achtige klucht, maar dan uiteraard stukken minder dan grote voorbeeld.

Nergens spannend, of echt grappig, veel gemauw en weinig actie.

Aanwezigheid Hollywood veteraan Stander was ook niet bepaald meerwaarde, maar -eerlijk is eerlijk- dat van de bloedmooie Marisa Mell in ieder geval wel degelijk, al was het maar om te kunnen verdrinken in haar prachtige kijkers.
Nee, dit was beslist geen goede film, maar erg standaard lopende bandwerk.

Een drie, ofwel 1,5 ster.