The Last Bullet (1995)

Australië
Oorlog / Actie

geregisseerd door Michael Pattinson
met Jason Donovan, Koji Tamaki en Daniel Rigney

Tijdens de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog wordt op het eiland Borneo een Australische legereenheid bijna geheel uitgemoord door een enkele Japanse Soldaat, Ichiro Yamamura (Koji Tamaki). Hij zit zo vol haat omdat hij zijn vrouw en kinderen heeft verloren bij bombardementen op Tokio. Daarom heeft hij besloten om zoveel mogelijk slachtoffers te maken voordat het eiland bevrijd wordt.

Prima tv-film met voormalig popster Jason Donovan, aplaus voor het vinden van het plaatje.

veron35
Marlon Brando-cloon op de poster

avatar van snip
top film...goed verhaal met mooie beelden vanuit de hel van vietnam... verveeld geen moment !

Bart Simpson
Niet een van de beste oorlogsfilms. Het is een goed verhaal. Alleen camera werk was slecht. Acteerprestaties matig en je kreeg meer het gevoel dat het over de vietnam-oorlog ging, dan dat het over wo2 ging.

Matige oorlogsfilm.

3.0 = 60 : 11 = 5.4

avatar van Justinw
Prima B-film, een van de betere zelf. Het is geen hardcore actiefilm. Maar een film met een acterliggende gedachte. Je leert de 2 hoofdpersonen kennen omdat je flashbacks van hun verleden ziet en je komt erachter dat ze beiden een goed mens zijn. Einde was ook sterk. En om met z'n budget toch een goede film weet te maken. Krijgt hij 3 sterren. En het leek een beetje op Vietnam maar er werd in WOII nou eenmaal ook in de jungle gevochten.

Jammer dat deze film weinig aandacht krijgt, want hij verdient het wel.

@Snip. Waarom praat je over de hel van Vietnam, het gaat over WOII in Borneo, ga maar eens opzoeken waar dat ligt.

avatar van Wauze
In het begin denk je mwah, doorsnee, slecht camerawerk, maar het verhaal groeit gedurende de filme. Ondanks dat het dan voorspelbaar is en ondanks dat er weinig wisseling in scenes is, blijft de film boeiend. Het einde is betwistbaar maar ik vond het wel mooi. In elk geval gaat deze film over mensen en hun eigenlijke gevoelens (denk aan het meisje) die dan boven een oorlog staan.

avatar van Bibelonseberg
Het begin wat traag en jammer van al die tussen stukjes maar voor de rest best wel boeiend.

Beslist spannende oorlogsfilm die echter toch wel, zekerlijk naar het einde toe, slotscène inbegrepen, ongeloofwaardig overkomt zo dat de film meer het allure krijgt van een avonturenfilm dan van een echt oorlogsrelaas.
Voor het begint de spannen, zit de film vol met typische clichés als het gezwans onder de soldaten over liefjes en diets meer.