Into the Fire (2005)

geregisseerd door Michael Phelan
met Sean Patrick Flanery, Melina Kanakaredes en JoBeth Williams

Walter Harwig is een politieagent in New York City die de dood van zijn zus niet kan verwerken. Toen hij nog een klein jongetje was, zag hij hoe ze verdronk. Verstijfd van angst was hij niet in staat haar te redden. Elk jaar op haar verjaardag werpt hij zich in de zee als boetedoening voor zijn jeugdige nalatigheid. Als op een dag in de buurt van New York een passagiersvliegtuig in zee stort, maakt hij deel uit van het reddingsteam. Bij de reddingsactie raakt hij verlamd van schrik als hij het stoffelijk overschot ziet van Sabrina Hampton, die als twee druppels water lijkt op zijn zus. Wanneer hij haar tweelingzus ontmoet, verliest hij zichzelf nog meer in oude schuldgevoelens.