Schröders Wunderbare Welt (2006)

Alternatieve titels: Schröderuv Bájecný Svet | Schroeder's Wonderful World

Duitsland / Tsjechië / Polen
Drama / Komedie

geregisseerd door Michael Schorr
met Peter Schneider, Karl-Fred Müller en Jürgen Prochnow

Frank Schröder keert terug naar zijn geboorteplaats Tauchritz, dat gelegen is op het drielandenpunt van Duitsland, Polen en Tsjechië. Hij is vastbesloten de financiële malaise waarin de plaats zich bevindt op te lossen. Met hulp van een Amerikaanse investeerder is hij van plan een luxe tropisch vakantieparadijs met lagune (nu nog een moddermeertje) te bouwen. Schröders vader, tevens burgemeester van Tauchritz, heeft zo zijn twijfels omtrent dit plan. Zijn collega's echter in de naburige plaatsen in Polen en Tsjechië moeten niets hebben van deze kapitalistische plannen. Maar Frank Schröder geeft de moed niet op, dat vakantieparadijs moet en zal er komen.