Le Avventure di Mary Read (1961)

Alternatieve titels: Mary la Rousse, Femme Pirate | Queen of the Seas | Hell Below Deck

1 stem

Frankrijk / Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Umberto Lenzi
met Lisa Gastoni, Jerome Courtland en Walter Barnes

Mary Read is een avonturierster in de 17de eeuw en uiterst bekwaam in het zich vermommen als een knappe jongeman. Zo probeert ze bejaarde rijke vrouwen van hun juwelen te beroven. Maar op een dag wordt ze door de politie gevat en opgesloten in de gevangenis. Toevallig is haar celgenoot een goed uitziende jongeman. Zij slagen erin te ontsnappen en Mary ontdekt dat haar metgezel geen gewone dief was, maar Peter Godwin, zoon van een lord.

Is er een fatsoenlijke dvd?