La Nave delle Donne Maledette (1954)

Alternatieve titels: Ship of Condemned Women | Ship of Lost Women

Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Raffaello Matarazzo
met Kerima, Giorgio Capecchi en Ettore Manni

Isabella, schuldig aan kindermoord, huwt een rijke gouverneur en haar verwanten geven haar neef Consuelo de raad om de misdaad te bekennen. Wanneer Isabella en de advocaat De Silva Consuelo willen bevrijden worden ze zelf gevangen genomen en komen ze terecht op een schip van veroordeelden. Intriges en misverstanden leiden uiteindelijk tot muiterij onder de gevangenen, die steeds beter met elkaar kunnen opschieten. Tenslotte ontaardt de kameraadschap in losbandigheid. Als er een storm opsteekt kunnen De Silva en Consuelo het schip nog tijdig verlaten, maar lukt dat Isabella ook?