Genmu Senki Leda (1985)

Alternatieve titels: Leda the War of the Dreams | The Fantastic Adventure of Yohko Leda

Japan
Animatie

geregisseerd door Kunihiko Yuyama en Shawne Kleckner
met de stemmen van Hiromi Tsuru, Chika Sakamoto en Kei Tomiyama

Yoko schrijft een lied aan haar geliefde. Dit lied blijkt echter de sleutel tot een alternatieve wereld genaamd "Ashanti". Wanneer blijkt dat het leger van Ashanti het lied wil gebruiken om een portaal te openen naar Yoko's wereld, moet ze met haar nieuwe vrienden het gevecht aan gaan om de orde te herstellen.

avatar van darkjaap
wow ben ik de enige die nu gaat stemmen ?
aan iedere manga filmfreak KIJK DEZE FILM !!!
het is werkelijk een meesterkwerk
4,5 *!!!

avatar van winkelblah
Wil 'm al een tijd graag zien maar waar blijft toch die DVD met Engelse subs?!

avatar van darkjaap
ik heb hem bij een vriend van me gezien.. geen idee hoe hij er aan kwam.

avatar van Dopke
Aangename verrassing. Voelt een beetje aan als het jongere zusje van Escaflowne, waarbij iemand naar een andere wereld wordt geteleporteerd, maar dan met minder karakterontwikkeling en meer avontuur. Het is weer een interessante fusie van typische anime elementen, zoals buitenaardse natuur, robotten, soort van primitieve mecha en pratende beesten, maar ook jonge meisjes in schaarse kleding. Als je anime niets vindt om dit soort redenen dan is dit waarschijnlijk niets voor jou. Vlotte film met aardig wat actie.