The Chance of a Lifetime (1943)

1 stem

Misdaad / Drama

geregisseerd door William Castle
met Chester Morris, Erik Rolf en Jeanne Bates

Horatio 'Boston Blackie' Black krijgt de leiding over meerdere gevangenen, die moeten werken bij een fabriek tijdens de Tweede Wereldoorlog. Enkele gevangenen hebben echter andere plannen en besluiten om samen een bank te beroven. Blackie neemt de schuld op zich, om zo zijn eigen project te beschermen. Het is aan Blackie om de gevangenen terug te vinden, waarbij hij zelf wordt achternagezeten door de politie.

avatar van Dutchfan
Leuke aflevering uit de "Boston Blackie"-reeks.
In deze aflevering begeleidt Boston Blackie een aantal gevangenen die in een fabriek in de oorlogsindustrie gaan werken.

Een van hen ontsnapt om geld op te halen wat hij na een overval had verstopt en dan wordt er een moord gepleegd ,waarvan Boston Blackie de schuld krijgt.

De film heeft een aantal leuke vondsten, zoals de scenes met de lift en de scenes met en als de werksters.