Sexo, Pudor y Lágrimas (1999)

Alternatieve titel: Sex, Shame & Tears

Mexico
Komedie / Drama

geregisseerd door Antonio Serrano
met Demián Bichir, Susana Zabaleta en Jorge Salinas

In twee tegenover elkaar gelegen appartementen in Mexico-Stad wonen twee koppels met relatieproblemen. Beide koppels krijgen een vriend te logeren, die gevoelens van lust, ontrouw, afwijzing en liefde losmaakt.

Battle of the sexes. Twee koppels, die aan weerszijde van een straat wonen, zien hun huwelijksproblemen alleen maar toenemen, wanneer beide een kennis van vroeger op bezoek krijgen. Van lieverlee worden de strijdkrachten gehergroepeerd: de vrouwen aan de ene kant van de straat, de mannen aan de andere.

Tamelijk komisch drama, maar tevens een nogal onevenwichtige film, die fragmentarisch doet denken aan Le Déclin de l’Empire Americain (1986). De suggestieve poster is erg misleidend. De dames en heren hebben het zo druk met ruziemaken en elkaar de maat nemen, dat er nagenoeg geen tijd overblijft om te vrijen.