On a Tightrope (2007)

Alternatieve titel: Koorddansen

Canada / Noorwegen
Documentaire
74 minuten / 60 minuten (tv-versie)

geregisseerd door Petr Lom

Regisseur Petr Lom volgde vier weeskinderen in het Chinese Xinjiang meer dan een jaar lang. De kinderen dromen van een roemrijke toekomst door de eeuwenoude traditie van het koorddansen voort te zetten. We zien hun moed, niet alleen om te balanceren op het hoge koord maar ook om zich staande te houden in de bittere werkelijkheid van repressie en censuur. Een vangnet hebben ze niet.

avatar van YuLaw16
Hollanddoc laat goede documentaires zien. Daarom ook dat ik 2 van deze docu's op de site heb toegevoegd. Ook deze documentaire is weer erg interresant en laat ons een volk zien in West-China die door middel van allerlei beperkingen onderdruk wordt door de chinese regering. Wat interresant is, is dat china laatst 18 mannen uit XinJiang heeft gedood, als beschuldiging van (islamitisch) terrorisme, zie deze documentaire en concludeer dat China gewoon zit te liegen. Ze zijn gewoon als de dood dat deze provincie zich wil afscheiden van de rest van China. Kijken overigens (www.hollanddoc.nl).