Mama (1991)

China
Drama / Documentaire

geregisseerd door Yuan Zhang
met Xiaodan Yang en Qing Yan

Een jonge moeder, verlaten door haar echtgenoot, moet in haar eentje een geestelijk gehandicapt zoontje opvoeden. Liang Dan klampt zich vast aan het idee dat de dertienjarige Dong Dong kan genezen. Door een ongeluk tijdens een epileptische aanval op zesjarige leeftijd heeft het kind een hersenbeschadiging opgelopen. Zij onderneemt vele vruchteloze pogingen om Dong Dong uit zijn 'slaap' te wekken. De film gaat ook over de algemene situatie van geestelijk gehandicapte kinderen in China en om dat te benadrukken kozen de makers voor een vermenging van speelfilm en documentaire.