Casta e Pura (1981)

Alternatieve titels: Rosa | Chaste and Pure | Casta y Pura

Italië / Frankrijk / Spanje

geregisseerd door Salvatore Samperi
met Massimo Ranieri, Laura Antonelli en Fernando Rey

Rosa heeft aan het sterfbed van haar moeder gezworen om bij haar vader Antonio te blijven, in ruil voor de erfenis van haar grootvader. Haar vader maakt het Rosa echter niet makkelijk. En dan is er nog Fernando die, op de hielen gezeten door zijn schuldeisers, probeert om Rosa te verleiden.

Wat zie ik ??? Nog geen commentaren van de Laura Antonelli buffs voor een film waarin ze een reine maagd speelt wier kuisheid strijdt tegen de duivel, later wordt verleid en verkracht door Ranieri en tenslotte als geemensipeerde zelfbewuste powerchick de wijde wereld intrekt ???
Misschien komt het door de lingerie uit oma's tijd die ze hier aanheeft...
Enfin, Samperi verwierf wereldroem dankzij dezelfde Antonelli met Malizia en peccato veniale, en gaat hier een beetje op herhaling in een soort sex comedy van het type dat in 81 al practisch dood was, en met een thematiek- voorzover je daarvan kunt spreken - die eerder thuis lijkt te horen in 1881.
Speelt zgn. in de veneto waar Antonelli dus Rosa is die heeft moeten zweren om casta en pura te blijven om zodoende papa Rey te kunnen bijstaan, dan gaan we 20 jaar verder in de tijd en is Rosa veranderd in Antonelli, een extreem gefrustreerde dertiger die ervan droomt te worden gerapet door de duivel. Als Ranieri-Fernando opduikt denkt ze eerst ook dattie de duivel is, maar hij blijkt een doorsnee schavuit te zijn, net als haar papa Rey in wederom een schurkenrol.
De rape fantasieen heeft ze op haar bed gehuld in lingerie waarin ze later nog een paar keer valt te bewonderen, haar prachtige boobs zien we echter te weinig vol in beeld. De rape/orgie sequentie had ook wel wat explicieter mogen zijn.
Uiterst matig filmpje dus waarin we behalve de reeds genoemden ook nog wat c-film regulars als Cannavale de biechtvader, Crocitti, De Sica jr. en anderen zien opdraven.
Voor de Antonelli buffs only.