Il Trafficone (1974)

Italië

geregisseerd door Bruno Corbucci
met Lino Banfi, Carlo Giuffrè en Marilù Tolo

Vincenzo Lo Russo is een eenvoudige familievader, die wordt aangezien voor dr. Gaetano D'Angelo, een bekende seksuoloog. Onverwacht heeft hij groot succes en krijgt hij vele cliënten. Zijn vrouw is echter niet zo blij met de populariteit van haar man, mede omdat zij vindt dat Vincenzo haar nu verwaarloost.

Wat zie ik, nog geen stemmen voor deze briljante sex comedy klassieker van Bruno met Tina Aumont ? Ik dacht altijd dat Bruno het prutserige broertje van Django was, maar hij blijkt toch 2 meesterwerken te hebben afgeleverd.
De synopsis klopt niet geheel, want Giuffre-die itt wat de poster suggereert de held is, Banfi is zijn assistent- verzint de persona van love doctor zelf, nadat hij in huize Aumont een geschenk heeft mogen ontvangen: een sex-relatie doe het zelf..eh, met een ander handboekje dat hij vervolgens gebruikt in zijn op zijn minst origineel te noemen therapeutische methodiek. Hoe rampzaliger de adviezen uitpakken, hoe meer succes deze voormalige straatverkoper krijgt.
De film bestaat uit een aantal briljante sketches waarin wij vele bekende gezichten zien opdraven uit de italotrash cinema, oa 1 over een ooit keurige vuilbekkende markies, een zakenman die het alleen kan als het erg spannend wordt, een stud die neukt als een konijn, een boerenlulletje dat zijn pik wil laten groeien met weinig succes, uiteraard ook een gay politicus en de onvermijdelijke trannie die de held wil versieren, en de imho beste sketch was die waarin Tolo een siciliaanse maagd speelt die sex vies vindt, tot de held langskomt natuurlijk. Want allicht is het niet alleen de bedoeling dat de praktijk geld in het laatje brengt, maar ook dat alle clientes worden afgewerkt. Running gag is een eenzame huisvrouw van zekere leeftijd die op de minst gewenste tijdstippen opduikt om door Giuffre te worden bevredigd.
De reeds gememoreerde mevrouw Giuffre wordt gespeeld door Rita Calderoni, die hier louter aangekleed is te zien .