Let Me Have It All (1994)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Jeroen Berkvens en Walter Stokman

Roadmovie-achtige documentaire waarin de makers door Amerika reizen, op zoek naar Sly Stone, zanger van de legendarische groep Sly and the Family Stone. Deze laat zich niet makkelijk traceren maar sommige mensen om hem heen vertellen openhartig over hem.

avatar van Mug
Mug
Afstudeerproject van de beide heren. Mix van wervelende nummers van Sly Stone, oud beeldmateriaal, 'Walt' Stokman aan de telefoon met een keur aan vreemde mensen die iets te maken hadden/hebben met Sly, en rondritjes door Amerika in een oude Chevrolet pick-up op zoek naar Sly. Zeer goed gemonteerd.

Of het beide heren lukt Sly voor de camera te krijgen, dat laat ik in het midden.

Never change a winning formula. Stokman doet het dunnetjes over later met John Wojtowicz, de bankovervaller die menigeen kent van de film Dog Day Afternoon. Berkvens enigszins met de status omtrent Nick Drake. Succes/Bekendheid doet vreemde dingen met mensen.

Online te zien toevallig?

avatar van Mug
Mug
Niet on demand helaas. W.b. een spreekwoordelijke boterham met pindakaas moet je ook niet bij mij zijn. Wel is de documentaire deze week veelvuldig te zien op digitale zender of als dat niet in je pakket zit internetzender HollandDoc. Vanavond bijv. om 18.15 uur. Voor het opstarten van die zender online: http://www.hollanddoc.nl/gids/

Hm.. ben ik net te laat, maar die zender heb ik hier inderdaad, zal er eens op letten.Thanks.