ad
  • 8.148.022 stemmen

Teenage Hitchhikers (1975)

Komedie / Erotiek | 74 minuten / 80 minuten (uncut)

Genre: Komedie / Erotiek

Speelduur: 74 minuten / 80 minuten (uncut)

Geregisseerd door: Gerri Sedley

Met onder meer: Sandra Peabody en Claire Wilbur

IMDb beoordeling: 5,3 (263)

Over Teenage Hitchhikers

"Everything you're looking for... More than you bargained for!"

Mouse en Bird zijn een stel jonge sexy lifters die er naar streven het hele land door te reizen en ondertussen op zoek te gaan naar vrijheid, spanning en zelfstandigheid. Ze hebben geen geld maar stellen hun lichaam graag ter beschikking tijdens hun zoektocht, ook al zijn de figuren die ze oppikken nogal sjofel.

Sola Alcoa (as Peggy Whitton)

Dick Daggart

Theunissen

Wat leuk dat ik over deze Komedie / Erotiek (min of meer ook een Roadmovie, omdat het verhaal zich vooral afspeelt op en langs de weg) als eerste een bericht mag schrijven en misschien is het ook wel logisch dat ik dat als eerste doe, want ik kijk graag naar dit soort films (mede door nostalgie), ook al stellen ze qua verhaal natuurlijk vaak weinig voor. Maar goed, voor het verhaal kijk je deze films natuurlijk ook niet.

In dit verhaal draait het om de twee jonge sexy lifters, te weten Mouse (Chris Jordan) en Bird (Sandra Peabody), die al liftend door het land reizen om op zoek te gaan naar vrijheid, spanning en zelfstandigheid. Geld hebben ze niet, maar dat stelen van louche mannen die ze onderweg ontmoeten, terwijl ze hun lichaam aan hun aanbieden.

Het verhaal stelt weinig voor, maar weet wel nog te vermaken en dat omdat er best veel bloot in te zien is en ook omdat de mooie oudere Claire Wilbur erin meespeelt en die ook bloot (van top tot teen tijdens en dat tijdens lesbische scenes met Bird en Mouse en de laatst genoemde beft ze zelfs onderwater in bad, waarbij door het schuim in bad wel niets te zien valt) te bewonderen is en haar zag ik een tijdje geleden ook al in de Drama / Erotiek film "Score (1974)" meespelen, waarin ze zelfs min of meer het enige hoogtepunt van die film was. Ze heeft weliswaar maar in twee films meegespeeld, maar toch heeft ze ook een Oscar gewonnen en dat voor het maken van de korte documentaire "The End of the Game (1976)".

De twee hoofdrolspelers in het verhaal, te weten Chris Jordan en Sandra Peabody (die beiden kleine borstjes hebben), doen het opzicht leuk en zijn vooral ook geil en daardoor krijgen ze te maken met een aantal personen waarmee ze seks hebben en waarvan ze in bepaalde gevallen ook geld van stelen. Deze personen zijn o.a. een man die handelt in vrouwenkleding (die neuken ze in zijn auto en stelen zijn geld), een politieagent (die hun op de bon slingert) waarmee ze wel geen seks hebben, een verkrachter die achter de zekere maagd Jennie (Jenny Lane) aanzit en waarover ze zich ontfermen, een man die woont op een autokerkhof en die ze chanteren (waardoor ze goedkoop een auto van hem kunnen kopen) door het maken van foto's van hem terwijl hij seks met ze heeft, een eigenaar (gespeeld door dezelfde persoon die handelt in vrouwenkleding) van een kledingwinkel die hun begluurd in een pashokje en waarvan ze zijn creditcard stelen (daarmee betalen ze dan hun kleding en dat was best grappig), een zogenaamde bekende muzikant samen met een vrouw die ze oppikken en die vrouw brengt hun naar een soort van bordeel, waar ze uiteindelijk beroofd worden van hun geld door die vrouw.

Die bordeel scène is één van de hoogtepunten in deze film, want daarin krijg je gedurende circa zeven minuten een orgie te zien, waarbij heel veel mannen en vrouwen met elkaar seks hebben en waarbij ze dan pijpen, beffen en neuken, maar van dat alles krijg je wel niets gedetailleerd in beeld te zien (draait immers om een "Erotiek" film en niet om een "Porno" film), maar wel zie je heel veel borsten en behaarde poesjes in beeld en hier en daar zelfs een ook een slappe behaarde piemel. Op bepaalde momenten is die scène zelfs wat grappig, zoals het moment waarbij men strippoker gaat spelen en waarbij men juist iets moet aantrekken als men verliest

Het verhaal eindigt overigens met de verkrachter die wraak (niet dat het veel voorstelt) wilt nemen op Mouse en Bird en die eindelijk wilt neuken (beter gezegd verkrachten) met maagd Jennie, maar daar steekt de politie een stokje voor, waarmee het verhaal min of meer eindigt. Mouse en Bird krijgen daarbij ook nog een beloning van de politie, maar vanwege aftrek (vanwege hun eerdere boete) houden ze nog maar 12,50 dollar over, waarmee ze een busticket terug naar huis kunnen kopen. En in de laatste seconden van het verhaal zie je nog hoe Jennie ontmaagd wordt door haar vriendje Kiely / Mongo Donny (de zogenaamde bekende muzikant, die hij natuurlijk niet is, maar wel is hij nog maagd).

Zoals eerder gezegd deden Chris Jordan (die wel iets weg had van Rosanna Arquette) en Sandra Peabody (die o.a. een vis vangt met haar slipje) het best leuk en was het ook meegenomen dat ze veelvuldig bloot te bewonderen zijn. Maar qua schoonheid werden ze wel afgetroefd door de eerder genoemde (of beter gezegd geroemde) mooie Claire Wilbur (die nog best rondborstig was en zeker t.o.v. Chris Jordan en Sandra Peabody) en ook nog door de kleine Jenny Lane (in de rol van Jennie, die van huis is weggelopen en die rondloopt met een Pippi Langkous kapsel) en Presley Caton (als de vrouw die hun uiteindelijk beroofd van hun geld), waarbij de laatste wel helaas niet bloot te bewonderen is, maar wel de andere twee genoemde vrouwen. De lesbische scène tussen Claire Wilbur, Chris Jordan en Sandra Peabody op de grond in de tuin, werd overigens begeleidt met fraaie jaren 70 muziek in de vorm van klassieke muziek in combinatie met orgelmuziek (deed me denken aan muziek van de Nederlandse symfonische rockband "Ekseption").

Muziek is overigens ook tijdens de opening van het verhaal te horen waarbij Mouse en Bird mee mogen rijden met een muziekband in een camper, die op een gegeven moment een liedje gaan spelen voor hun. In die camper zitten ook een paar blote vrouwen in de vorm van groupies, te weten Cat (Lynne Ritchie) en Sola Alcoa (Margaret Whitton), en dat is tevens ook de eerste keer dat in deze film bloot te zien is en dan heb ik het over circa de vierde minuut van het verhaal. En bij die eerste keer blijft het zeker niet

Al met al is dit nog best een leuke en vooral vermakelijke Komedie / Erotiek film om eens gezien te hebben en vooral door het vele jaren 70 bloot (oftewel puur natuur en veel haar op de schaamstreek) en Claire Wilbur. Vanwege de laatste, krijgt deze film van mij ook een nipte voldoende (alweer mijn 4400 stem) en dat is mede uit eerbetoon aan haar (ze is namelijk al in 2004 op 70 jarige leeftijd overleden aan longkanker). De film duurt met circa 80 minuten ook niet lang en kijkt daardoor mede lekker weg. Ik heb dus de "uncut" versie gezien en waarschijnlijk hebben ze bij de 74 minuten durende versie de eerder genoemde orgie er grotendeels uitgeknipt.

Theunissen

Aangezien ik nu de eerste ben die over deze film nu een bericht heeft geschreven, hoop ik dat er ook nog andere berichten zullen volgen waaronder die van "Fransman", waarvan ik denk dat hij deze film wel leuk zal vinden.

Theunissen

Ik gaf in bovenstaand bericht aan dat Claire Wilbur op 70 jarige leeftijd is overleden, maar ik zie nu dat Chris Jordan (één van de twee vrouwelijke hoofdrolspeelsters) al op 43 jarige leeftijd is overleden en dat ook door kanker.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19239 berichten

Ik ben de 2de die hier een mening over schrijft. Eigenlijk heb ik niet veel toe te voegen aan de erg uitgebreide recensie van Theunissen. De comedy was niet zo mijn ding, beetje kinderachtig eigenlijk al vond ik die vis in het slipje wel erg grappig. De leading ladies waren nu ook niet het meest interessante om volgen. Jammer dat beide en later ook hun 3de gezel (wel een erg knap gezichtje) allemaal van die 'planken' waren en bijgevolg ook een kleine boezem hadden. Ik heb persoonlijk toch liever dames met wat meer vlees aan hun lijf. Verschillende acteurs spelen dubbelrollen dus dat zegt al wat over het budget. De sexscènes met Claire Wilbur (wel aantrekkelijk op alle vlakken) waren zowat het beste wat de film te bieden had. De andere seksscènes zijn er eerder om op de lachspieren te werken, hetgeen ik wel grappig had gevonden als tiener. Verrassend is dan toch wel dat we op het uur een orgiescène krijgen die wel erg sleazy is. Het lijkt bijna hardcore porno waarbij men de expliciete scènes heeft uitgeknipt. Leuk voor een keer, Flesh Gordon vond ik toch een pak leuker. De brunette van het gezelschap Sandra Peabody (toepasselijke naam eigenlijk erwtjeslichaam) speelde een van de slachtoffers in The Last house on the Left.