Zerkalnie Voyni: Otrazhenie Pervoye (2005)

Alternatieve titel: Mirror Wars: Reflection One

Rusland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Vasili Chiginsky
met Alexander Efimov, Ksenia Alferova en Valeri Nikolayev

Wanneer de Russische luchtmacht met een nieuw type vliegtuig voor de dag komt, blijkt er veel interesse voor te zijn. Vooral terroristische organisaties zien veel mogelijkheden met het hypermoderne vliegtuig, genaamd "Sabretooth". Een terroristische leider (Rutger Hauer) geeft twee ex-CIA agenten, genaamd Dick Murdock (Malcolm McDowell) en York (Armand Assante), de opdracht achter het vliegtuig aan te gaan. De piloot van het vliegtuig laat zich echter niet gemakkelijk pakken.

Ook met Rutger Hauer , Armand Assante en Malcolm McDowell

avatar van Erwinner
Bioscooptopper in Rusland....
Mix tussen top gun en thunderbolt....

zeer aangename en verrassende film.
ben normaal niet zo'n rutger hauer fan, maar armand assante maakt weer veel goed.
spannende film van russische bodem. 4 sterren

avatar van nightbreed
el padrino schreef:
zeer aangename en verrassende film.
spannende film van russische bodem. 4 sterren

IMDb: User Rating: 3.5/10 (154 votes)
Ik denk dat dat een stuk dichter in de buurt komt

avatar van Erwinner
Bij mijn dvd inkoop (winkel) werd deze heel erg afgeraden.

Wie weet er nog meer vanaf!

avatar van Killerbert
tja, wat moet je van zo'n film zeggen....
wel goede scene 's in deze film.
het is wel leuk als er niets op tv is...

ik heb zelden zon slechte film gezien! 1*

avatar van Quentin
Hier en daar uitstekend geschoten en enigzins spectaculair, maar het verhaal (voor zover daar sprake van is) slaat alles. Daarbij deed de Engels dub de film ook niet veel goed. 1,5*

Deze film is wat het scenario betreft een regelrechte ramp.
Het is zo rommelig en zo verwarrend dat het verhaal nergens meer op lijkt en bovendien nog eens een paar fouten vertoont die gewoonweg onlogisch zijn.
Ook de acteerprestaties zijn niet wat het zou moeten zijn, en daar komt dan nog eens bovenop dat alle Russische dialogen gedubt zijn naar het Engels.
En wie de film koopt omdat Rutger Hauer op de hoes staat is eraan voor de moeite, hij komt amper één minuut in beeld, en ik vraag me nog steeds af wat zijn rol was in het ganse verhaal...
Malcolm McDowell daarentegen vond ik dan wel weer goed. Maar verder heb ik maar bitter weinig acteertalent gezien.
Wel mooie vliegscènes, maar ook daar heb je betere filmen voor als je dat graag ziet.
Het is spijtig, want ik zag wel meer in het verhaal, als het goed zou zijn gemaakt.
Wel positief aan deze prent is de samenwerking tussen de Russische en Amerikaanse filmmaatschappijen.

avatar van brabusRUS
Erwinner schreef:
Bioscooptopper in Rusland....
Mix tussen top gun en thunderbolt....

Ik weet niet waar jij deze informatie haalt, maar deze film heeft maar $1.685.787 opgebracht in Rusland. Terwijl het budget $10.000.000 was.

avatar van movie fan
slechte film , ik kon hem niet echt goed volgen vanwege de slechte voice over . als ze het origineel hadden gelaten had ik het misschien beter gevonden . verhaal was ook niet echt goed . ik had deze film meer gekocht omdat op de cover stond met Rutger Hauer . maar die kwam er hoog en al 2 minuten in voor :s . 1ster

avatar van RuudC
In principe zou het leuk moeten zijn om een postkoude oorlogsfilm te zien, vanuit de kant van de Russen, maar dit valt wel heel erg tegen. Het is fijn om Sukhois te zien vliegen, maar deze actiefilm gaat nergens heen. Alles draait om een nieuw type van dat toestel. Terroristen willen het hebben, maar zonder motief is deze plotlijn waardeloos. De CIA lijkt er achteraan te gaan, maar het is allemaal zo vaag. Sommige plotwendingen zijn vaag of onlogisch en daar wordt de film niet beter van. Malcolm McDowell speelt zeker niet zijn beste rol, maar is desondanks een stuk aangenamer om te zien dan alle Russische acteurs (ook nog eens gedubt) bij elkaar. Last but not least, maar voor een 'kaskraker' zijn de special effects wel heel erg slecht.

ARD (Kommando Stählerner Tiger, vrijdag 27 september, 2:45 uur)