Checking Out (2005)

geregisseerd door Jeff Hare
met Peter Falk, Judge Reinhold en David Paymer

Morris Applebaum, een acteur uit New York, ziet het leven niet meer zitten. Hij is weduwe en inmiddels de 90 al gepasseerd. Hij besluit zijn drie kinderen uit te nodigen voor een 'suicide party'. Terwijl Morris tijdens het 'feestje' rustig met cake rondgaat en verhalen vertelt over zijn jeugd, proberen zijn kinderen hem het zelfmoordplan uit zijn hoofd te praten. Morris trekt zich hier niets van aan en is vastbesloten het feestje af te sluiten met zelfmoord. Kunnen zijn kinderen het idee toch uit zijn hoofd krijgen?