Marie Antoinette Is Niet Dood (1995)

Alternatieve titel: Marie Antoinette Is Not Dead

Nederland / België

geregisseerd door Irma Achten
met Antje de Boeck, Karlijn Sileghem en Flip Filz

Marie Antoinette wordt onderdrukt door haar vader en groeit uiteindelijk op tot een wispelturige en onaangepaste vrouw. Ze is een wezen dat vervuld is met haat, maar ook met diepzinnige liefde. Haar karakter en haar achtergrond maken haar een ideale prooi voor roddel en ongeluk. Net op het moment dat alles wat haar dierbaar is in het leven - haar hond, haar zoon en haar minnaar - op een gruwelijke manier uit haar leven wordt weggerukt, moet ze ook nog terechtstaan voor de moord op haar echtgenoot Lodewijk de Zestiende.

Is dit ergens te koop?

avatar van Mochizuki Rokuro
Quido schreef:
Is dit ergens te koop?

De film is in elk geval te zien op Ximon: Marie Antoinette Is Niet Dood - ximon.nl