The Wild North (1952)

Western

geregisseerd door Andrew Marton
met Stewart Granger, Wendell Corey en Cyd Charisse

Zwerver Jules Vincent helpt in de saloon van een klein plaatsje in het noorden van Canada een jonge indiaanse, die wordt lastiggevallen door een zekere Brody. Als Brody's lijk gevonden wordt, valt de verdenking op Vincent. Deze laat zich vervolgens gemakkelijk oppakken door de Canadese politieagent Pedley, die daarmee echter nog niet klaar is.

avatar van Dogie_Hogan
Vrijdag 7 mei a.s. op de ARD vanaf 10.25 uur.

Prima western met anti held granger in de hoofdrol vele mooie opnames en een mooie vrouw Cyd Charisse
maken hier een mooie film van.

zaterdag 30 oktober 2010
13:45 - 15:20
WDR Fernsehen

avatar van Dogie_Hogan
stinissen schreef:
zaterdag 30 oktober 2010
13:45 - 15:20
WDR Fernsehen
Bedankt voor de tip. Hopelijk houdt men zich aan zendschema. Westward the Women (1951) begon laatst bij de ARD bijna een uur later. Van die nachtuitzending stond dus groot gedeelte niet op de band...

Bij zulke uitzendingen geef ik altijd aan dat ook het programma (harde schijf UPC) wat daar naar komt wordt opgenomen zo mis je nooit wat.

avatar van Brix
stinissen schreef:
maken hier een mooie film van.

Dat over de mooie Cyd Charisse is nog bescheiden uitgedrukt
Als 'Indiaanse' doet ze het heel goed in de film.
Ze kon dus ook zonder te dansen (en die 'million dollar legs') wel indruk maken in een film.
Wel een beetje raar dat die sneeuw niet onmiddellijk smolt met haar in de buurt...

Granger is een uitstekende keuze voor de rol van trapper, en Corey geeft goed tegenspel.
Zoals je al zei, prachtige natuuropnamen.

Het gevecht met de wolven vond ik best overtuigend gedaan, zeker voor die tijd.

Ik zag de film inmiddels al zeker drie keer, en hij blijft de moeite van het bekijken waard.

Zeer mooi in beeld gebracht avontuur. Dat het niet in Canada gefilmd is, viel mij niet op.
Prima verhaal, zeer goed geacteerd door Granger en Corey en het geheel blijft zeer boeiend allemaal. Zelfs de moeilijk te filmen stukken (met de wolven en de afdaling van de rivier per kano) zien er heel aardig uit.
Zeker een film die ik nog eens zal bekijken.

avatar van mr rumson
Deze avontuurlijke western ziet er fraai uit door de overweldigende omgeving en dat ook nog eens in kleur.
Het verhaaltje is vrij eenvoudig maar door het goede spel van de acteurs weet deze film toch goed je aandacht vast te houden .
Kortom een sfeervolle western waar niet zo veel actie inzit.
Maar wat de film laat zien aan actie dat ziet er zelfs na 65 jaar nog spectaculair uit.