Fakiren fra Bilbao (2004)

Alternatieve titel: The Fakir

Denemarken
Avontuur / Familie

geregisseerd door Peter Flinth
met Sidse Babett Knudsen, Julie Zangenberg en Aksel Leth

De tweeling Tom en Emma verhuizen met hun moeder naar een groot oud huis. Ze wonen er net en dan staat er al een echtpaar op de stoep dat het huis voor veel geld wil kopen. Tom en Emma ontdekken dat het geen echtpaar is, maar dat het boeven zijn op zoek naar een diamant.

neo (crew)
Deense familie films zijn vaak van goed niveau. Ook deze film bevat leuke, originele ideeën (de oven van de begrafenisondernemer!) en een zeer leuk cast. Bleubtreu als Spaanse geest, Thestrup als heerlijk begfrafenis ondernemer, en de kinderen doen het goed. Maar toch niet zo leuk als ik gehoopt had. 2.5 sterren