Elmer, the Great (1933)

Drama / Komedie

geregisseerd door Mervyn LeRoy
met Joe E. Brown, Patricia Ellis en Frank McHugh

Elmer wil Gentryville eigenlijk helemaal niet verlaten, omdat hij van Nellie houdt. Zelfs als meneer Wade van de Chicago Cubs komt om hem over te halen, wil hij dat afslaan. Het enige waarom hij het aanbod accepteert, is omdat Nellie erop aandringt dat hij moet gaan. In Chicago is Elmer de koning van het veld en wint spel na spel. Wanneer Nellie hem komt bezoeken, ziet zij hem kussen met Evelyn en wil zij niets meer van hem weten. Als Elmer dan ook nog wordt opgezadeld met een gokschuld, is hij het zat en verdwijnt vlak voor de beslissende wedstrijd van de Series.