Buster and Billie (1974)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Daniel Petrie en Sidney Sheldon
met Jan-Michael Vincent, Joan Goodfellow en Pamela Sue Martin

Buster Lane (Jan-Michael Vincent) is de populairste jongen op school, regeert samen met zijn vrienden en gaat uit met het mooiste meisje in stad, Margie Hooks (Pamela Sue Martin). Buster en Margie zijn verloofd en gaan trouwen na het afstuderen en alles gaat zoals Buster wil. Behalve één ding: Margie weigert om sex te hebben voor het huwelijk.Vol van sexuele verlangens begint Buster Billie (Joan Goodfellow) in het geheim te bezoeken, een teruggetrokken meisje dat zich voor sex met alle jongens laat gebruiken om geaccepteerd te worden. Wat als geheime zoektocht naar sexuele voldoenings begon ontaardt in een ernstige liefdezaak wanneer Buster zich realiseert dat hij verliefd wordt op Billie. Ondanks de afkeuring van de lokale stadslui, zijn vrienden en familie breekt Buster zijn verloving met Margie en begint serieus aan een relatie met Billie. De twee jonge minnaars zijn zielsgelukkig, ontdekken de vreugden van eerste liefde.

'Southern' love story loopt uit op een confrontatie met white trash. Geen topper, maar best leuk om naar te kijken. Al betrapte ik me er op dat ik na 50 minuten op m'n horloge keek omdat er nog niets was gebeurd. Dus moet je een beetje geduld hebben met deze film. Maar Joan Goodfellow is een plaatje en Jan-Michael Vincent is een mooie jongen. Ze gaan ook nog even (helemaal) uit de kleren.

avatar van brucecampbell
De eerste 80 min kabbelt de film maar wat voort en verwacht je niet al te veel meer, maar het laatste kwartier is erg hard.
Ook leuk om Freddie Krueger hierin te zien.
Enig minpuntje is dat Vincent eigenlijk een beetje te oud was voor deze rol.