Teseo contro il Minotauro (1960)

Alternatieve titels: The Minotaur | Minotaur, The Wild Beast of Crete | Warlord of Crete

Italië
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Silvio Amadio
met Bob Mathias, Rosanna Schiaffino en Alberto Lupo

In het oude Kreta, neemt een monster genaamd de Minotaurus (half stier, half mens) alleen maar genoegen met maagdelijke offers. De kwaadaardige heerser van Kreta wil het beest blij houden door zoveel mogelijk maagden te offeren. Een stel vrienden is vastbesloten om de minotaurus te doden, om zo de offers te stoppen.

Dick2008
In Italie hebben ze ook heel veel van dit soort films gemaakt. Best spannend hoewel het monster niet heel overtuigend overkomt. Toch in zijn geheel prima film.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Heb deze nog eens bekeken maar weinig spannend, eerder soms lachwekkend, maar voor die tijd misschien toch heel goed gemaakt. Verder met met de bekende ingrediënten, veel actie met stoere mannen en de aanwezigheid van knappe vrouwen. Deed me wat denken aan The Time Machine. Niet slecht gedaan. 3.0