De Belager (2000)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Dana Nechushtan
met Pierre Bokma, Kim van Kooten en Johanna ter Steege

Marcel Paroo is een charmante, pas gescheiden wethouder van een middelgrote stad, die de jonge regionale tv-journaliste Nikki gebruikt om de voogdij van zijn kinderen terug te krijgen. Na een korte relatie wil ze al snel niets meer van hem weten als ze erachter komt dat Paroo zijn ex-vrouw bedreigt en zijn kinderen mishandelt. Als de wethouder zich vervolgens niet neerlegt bij haar afwijzing wordt ook de journaliste door hem belaagd. Nikki's situatie wordt steeds nijpender en ze vraagt de hulp van advocate Elles, die in de tussentijd de waarheid aan het licht wil brengen omtrent de plotseling tragische dood van Paroo's ex-vrouw.

FisherKing
In 2 delen uitgezonden dacht ik, maar met een briljante Pierre Bokma.

Nooit als speelfilm in de bioskoop geweest. Het waren oorspronkelijk drie delen, dacht ik, teruggesneden tot twee... er zaten vreemde springers en onlogische zaken in. Dat was jammer.
Want de sfeer van het geheel, en Pierre Bokma, waren heel goed.

Volgens mij kwam gisteren alleen het eerste deel op tv. Wellicht verklaart dat iets ?

avatar van BoordAppel
daar heb je een punt, bericht weggehaald.

Heb het opgenomen wacht tot ik beide delen heb.

avatar van mdj
mdj
Erg goed gespeeld, geweldige acteurs (vooral Bokma en Ter Steege) om naar te kijken. Alleen het verhaal is helaas weinig verrassend (hoewel beslist spannend bij tijd en wijle).

speranza
Pierre Bokma spat van het scherm af. Hij jaagt je de stuipen op het lijf. De seks scène met Kim van Kooten is niet aan mijn aandacht ontsnapt.

Prima hriller, goede regie en soms ook zeer fraai camerawerk.
Leemten in logica doen wat afbreuk aan de film.