La Chance et l'Amour (1964)

Alternatieve titels: L'Amore et la Chance | Chance at Love

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Bertrand Tavernier, Eric Schlumberger, Charles L. Bitsch en Claude Berri
met Michel Piccoli, Stefania Sandrelli en Bernard Blier

Episodenfilm bestaande uit 4 delen. Deel 1 gaat over een moordenaar die door zijn opdrachtgever met vals geld is betaald, maar die zich wreekt tijdens het pokeren. In deel 2 zien we een jong stel dat halfbroer en halfzus lijkt te zijn, maar waarvan niet alleen de vader, maar óók de moeder destijds een slippertje heeft gemaakt. Deel 3 volgt een journalist die onder een pseudoniem de loterij van zijn eigen krant wint, maar de prijs niet kan incasseren zonder zich bloot te geven. Deel 4 gaat over smoesjes van soldaten over hun nalatigheid welke uitkomen, maar het Duitse leger dient zich aan vóór de disciplinaire straf kan worden uitgevoerd.