Sestra (2019)

Alternatieve titel: Sister

Bulgarije / Qatar

geregisseerd door Svetla Tsotsorkova
met Monika Naydenova, Svetlana Yancheva en Elena Zamyarkova

In een klein stadje in het hedendaagse Bulgarije proberen een moeder en haar twee dochters te overleven. De dromerige jongste dochter verzint vaak verhalen om het leven interessanter te maken. Onbewust raakt ze uiteindelijk gevangen in een web van eigen leugens en verstoort ze de goed geordende materialistische wereld van haar oudere zus. Terwijl ze hun best doen om de feiten te achterhalen, ontdekken de twee zussen de waarheid over hun moeder.

avatar van Mr Thee
Nu haar eerdere film Jajda (2015) - die mij wel beviel- op het IFFR 2016 werd getoond, kan ik niet anders dan vermoeden en hopen dat deze op IFFR 2020 wordt vertoond!