Das Forum - Rettet Davos die Welt? (2020)

Alternatieve titel: The Forum

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Marcus Vetter

Elk jaar reizen kopstukken uit de internationale politiek, het bedrijfsleven en de academische wereld af naar Zwitserland voor de jaarlijkse bijeenkomst van het World Economic Forum. De wereld verbeteren door dialoog, dat is de visie van de 81-jarige oprichter Klaus Schwab. Filmmaker Marcus Vetter mocht achter de schermen meekijken.

avatar van MovieHolic
Echt heel interessant om te zien hoe het er achter de schermen en in gesloten kamertjes normaal gesproken aan toe gaat!
Des te frustrerender te zien dat het voornamelijk een grote wassen neus is. Ik vind Greenpeace normaal veel te extreem, maar ik was het hier helemaal eens met hun, in Davos doen ze er alles aan de elitaire status te houden en is het milieu bijzaak.
Ook bizar om te zien hoe die compleet maffe Bolsenaro een speech houdt over zijn land en het ontginnen van het Amazone gebied bagatelliseert! En na afsluiting van de speech klapt de hele zaal voor hem. Dat was de eye opener, ze zitter er voor zichzelf en niet voor de doelen die ze beweren na te streven. Schandalig

Kortom echt leerzaam en een eye opener!