El-Kanz: El-Haqiqah wa el-Khayal 1 (2017)

Alternatieve titels: The Treasure: Truth and Imagination | The Treasure

Egypte
Actie / Drama

geregisseerd door Sharif Arafah
met Mohamad Ramadan, Mohammed Saad en Hind Sabri

Een zoektocht naar verloren schatten vormt de basis voor een episch drama over drie tijdperken in Egypte: de tijd van de farao's, het Ottomaanse Rijk en de moderne tijd. De gebeurtenissen draaien rond corruptie en het niveau van sommige geestelijken door de eeuwen heen. Centraal staan machtsmisbruik en slechte omgang met de mensen. Ook wordt de vraag gesteld hoe men religie in de politiek kan betrekken om posities te verkrijgen.