De Zaak Tuitjenhorn (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Sarah Vos
met Anneke Tromp

In 2013 wijkt huisarts Nico Tromp af van de protocollen om een stervende kankerpatiënt palliatief te sederen. Als zijn assistente hier melding van maakt, wordt hij zonder wederhoor door het OM beschuldigd van moord. Kort hierna maakt Nico een einde aan zijn leven. Weduwe Anneke Tromp is vastbesloten de naam van haar overleden man te zuiveren. Deze documentaire volgt haar in de de strijd met de Staat voor eerherstel van haar man.

Teaser

avatar van Rodger
Tragisch.. meeslepend ... indrukwekkend..
En het recht zegeviert hier ..
Hoe het leven van deze familie in zo korte tijd dramatisch veranderd..
3.5 ***

avatar van 606
Heftig en kippenvel momenten, echt !! Wat in een puinhoop zijn die mensen beland.

"Ik ga er maar gewoon vanuit dat het klopt"

Btw wat gebeurd er met die Sabine? Die eigenlijk een valse beschuldiging heeft geuit? En levens heeft verwoest. Dan nog de lachende en genietende MENEER Tromp op het eind. Wow echt dat is kippenvel.

Maanden na de uitspraak bood de inspectie excuses aan aan Anneke Tromp en haar zoons – van wie een zoon inmiddels door een ongeluk was overleden. In het najaar van 2018 kreeg ze daarnaast een schadevergoeding. Haar oudste zoon lijdt nog aan slapeloosheid en nachtmerries.

Niets erger dan valselijk te worden beschuldigd.
De broosheid van verklaringen en getuigenissen in deze film die je omwille van het extreem dramatische van het gebeuren aangrijpt en je een tijdje met een onbehaaglijk gevoel opzadelt.
Goed naverteld. Intelligente opbouw.