Nour (2017)

Libanon
Drama / Romantiek

geregisseerd door Kahlil Dreyfus Zaarour
met Vanessa Ayoub, Julia Kassar en Aïda Sabra

Wanneer de vijftienjarige Nour wordt gedwongen om met Maurice te trouwen, die ze veracht, veranderen haar zorgeloze zomerdagen in claustrofobische opsluiting en huishoudelijke klusjes. Nour rouwt om haar verloren jeugd en versplinterde dromen. Gemakkelijke zomerdagen vol dromen, liefde en vreugde. Zo was de wereld van Nour en haar vriendengroep. Nu wordt deze verscheurd door een gebeurtenis die Nour's leven voor altijd verandert.