6Minuten66 (2019)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Katja Feldmeier en Julius Feldmeier
met Thomas Stuber, Mia Spengler en Katrin Gebbe

De filmindustrie maakt zich zorgen. De televisie is terug met gloednieuwe series. Apps zoals Instagram, YouTube en Snapchat voorzien ons de hele dag door van bewegende beelden. Filmmakers passen hun werk aan en en hebben oog voor het kijkgedrag van hun publiek. De uitdaging is om een publiek te bereiken dat overspoeld wordt door beelden en verhalen. Moet de filmindustrie zich aanpassen aan de esthetiek van kleine schermen en series, bewust deze formaten negeren of er aandacht aan besteden?

Teaser