Christian IV (2018)

Denemarken
Drama / Historisch

geregisseerd door Kasper Kalle
met Rosalinde Mynster, Gustav Dyekjær Giese en Peter Plaugborg

Een duik in het stormachtige huwelijk van Koning Christian IV en Kirstin Munk, van de prille verliefdheid tot de intense haat die ze voor elkaar ontwikkelden. Een reis langs zonde, jaloezie en verzoening. Het is 1646 wanneer de koning van Denemarken op sterven ligt. Zwak en fragiel reist hij nog één keer met paard en wagen naar zijn geliefde hoofdstad Kopenhagen. Hij laat Kirsten, die hij sinds hun gewelddadige echtscheiding al jaren gevangen houdt, ophalen. Hij wil dat ze een document tekent waarin ze haar ontrouw toegeeft, in de hoop zijn eigen beroerde imago te herstellen. In ruil voor haar handtekening belooft hij haar vrij te laten. Maar met de komst van de vrouw die hij zo hartgrondig liefheeft én haat, laait hun verleden weer flink op.