Zonda: Folclore Argentino (2015)

Alternatieve titel: Argentina

Argentinië / Frankrijk / Spanje
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Carlos Saura
met Pedro Aznar, Juan Falú en Marian Farías Gómez

Carlos Saura onderzoekt opnieuw de blijvende magie van de populaire muziek en duikt in de Argentijnse folklore voor een rondleiding door het verleden, het heden en de toekomst van een genre dat de filmmaker als jonge man diep heeft gevormd. Saura's ontmoetingen met enkele van de beste artiesten en groepen uit Argentinië, samen met het rijke repertoire van het genre, laten ons een glimp laten zien van een heel bijzondere visie op een kunst die zo oud is als de mensen die het beroemd hebben gemaakt.