Kurosaki-kun no Iinari ni Nante Naranai (2016)

Alternatieve titels: The Black Devil and the White Prince | I'm Not Just Going to Do What Kurosaki Kun Says | 黒崎くんの言いなりになんてならない

Japan
Romantiek

geregisseerd door Hayato Kawai en Shô Tsukikawa
met Nana Komatsu, Kento Nakajima en Yûdai Chiba

Yu verhuist naar een studentenhuis, omdat haar ouders naar het buitenland verhuizen. Ze ziet het als een mooie kans om een nieuwe start te maken en af te rekenen met haar duffe imago. Binnen de kortste keren trekt ze de aandacht van twee medestudenten: Haruto en Takumi. De twee zijn elkaars tegenpolen. De bruuske en dominante Haruto behandelt Yu als een slavin. Takumi daarentegen is lief en voorkomend.

Tamelijk suffe tiener-romcom over twee jongens, die de strijd aangaan om een meisje te veroveren. Dat had best aardig kunnen zijn, ware het niet dat het subject een nogal kleurloos figuur is. Nana Komatsu is nu eenmaal niet de meest flitsende tiener aan het Japanse cinemafirmament. Film is veel te braaf om te kunnen boeien en bovendien is de uitkomst uitermate voorspelbaar. (Not so) much ado about nothing.

BBarbie schreef:

Huh? Eén van Japan's grootste jonge talenten wat mij betreft

Onderhond schreef:
(...) Nana Komatsu is nu eenmaal niet de meest flitsende tiener aan het Japanse cinemafirmament. (...)

Huh? Eén van Japan's grootste jonge talenten wat mij betreft

Prima toch. In het handvol films dat ik van haar gezien heb, vind ik Nana Komatsu nogal saai en kleurloos. Het mag van mij best wat pittiger.
Dat in deze film twee jongens naar haar gunsten dingen, dat gelooft volgens mij niemand.

Geen idee of het wat voor jou is, maar Kawaki is toch best pittig. Al heeft Komatsu wel zo'n airtje over zich natuurlijk. Niet de meest jolige actrice

Onderhond schreef:
Ik was al bang dat je naar die film zou verwijzen. Die heb ik tot nu toe welbewust overgeslagen i.v.m. mijn afschuw voor extreem geweld. Ik zal 'm op jouw aanraden toch eens proberen.

BBarbie schreef:

Ik raad de film helemaal niet aan, zeker niet als je niet van (extreem) geweld houdt . Maar het toont toch wel een redelijk pittige kant van Komatsu.