Historia de Mi Nombre (2019)

Alternatieve titel: Story of My Name

1 stem

Chili / Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Karin Cuyul

De Chileense documentairemaker Karin Cuyul werd vernoemd naar Karin Eitel. Deze jonge vrouw werd in 1987 gearresteerd en op televisie ondervraagd en gemarteld door de geheime dienst van Pinochet. Bijna tien jaar na die schokkende uitzending ontmoette de regisseur als klein meisje de ouders van haar naamgeefster, die een foto van haar maakten. De regisseur gaat op reis door Chili, op zoek naar de oorsprong van die foto en reconstrueert daarbij haar eigen verleden en dat van haar ouders.