Belyy Pudel (1956)

Sovjet-Unie
Drama / Familie

geregisseerd door Marianna Roshal en Vladimir Shredel
met Viktor Koltsov, Vladimir Polyakov en Natalya Gitserot

Aan het einde van de negentiende eeuw gaan de orgeldraaier Lodyzhkin, zijn twaalfjarige acrobatenzoon Seryozha en hun witte poedel Arto de kusten van de Krim af om voor toeristen op te treden. Ze hebben hiermee een schamel, maar gelukkig bestaan. Op een dag gaan ze een tuin van een luxe villa in Jalta in en treden op voor de bewoners en het zeer verwende jongetje Trilly. Deze wil per se de poedel hebben, maar Lodyzhkin en Seryozha weigeren tegen elke prijs de poedel te verkopen en vertrekken weer. Die avond verdwijnt de hond spoorloos.