Pieds Nus (2016)

Alternatieve titels: Barefoot Revolution | A Piedi Nudi

Frankrijk / Italië
Documentaire

geregisseerd door Christian Carmosino

In oktober 2014 probeert president Blaise Compaoré de grondwet van Burkina Faso naar zijn hand te zetten om aan de macht te kunnen blijven. Woedend komen de Burkinezen de straat op. In zes dagen verdrijven ze de dictator die 27 jaar aan de macht was. Dan begint de overgangsperiode tot aan de verkiezingen. Slagen de Burkinezen erin om deze Afrikaanse revolutie te concretiseren?