Spätwerk (2018)

Duitsland

geregisseerd door Andreas Kleinert
met Ursina Lardi, Jenny Schily en Henry Hübchen

In het verleden stond Paul Bacher bekend als een van de voornaamste schrijvers van zijn generatie, maar de laatste tijd maakt hij een crisis door en blijft de inspiratie weg. Gekweld door cynisme en vertwijfeling zoekt Paul zijn toevlucht tot de drank. Wanneer hij op een avond in een dronken bui een lifter aanrijdt, pleegt hij aanvankelijk vluchtmisdrijf, maar komt hij later terug om zich van het levenloze lichaam te ontdoen. Het voorval zet Paul weer aan het schrijven, maar de knappe vertelling van de dood van een lifter in zijn nieuwste boek wekt argwaan.