Angelo (2018)

Oostenrijk / Luxemburg
Drama / Historisch

geregisseerd door Markus Schleinzer
met Makita Samba, Alba Rohrwacher en Larisa Faber

De achttiende eeuw. De Afrikaan Angelo wordt als kind uit zijn land weggehaald en verhandeld. Hij wordt gedwongen zich te gedragen en te leven conform de Europese normen en waarden. Het is een leven waarin hij voortdurend maskers opzet en zich aanpast aan zijn omgeving. Naarmate zijn nieuw leven vordert, verandert hij van object naar subject, waar hij zelfs deel uitmaakt van een tentoonstelling in Wenen.