En Tu Piel (2018)

Dominicaanse Republiek
Drama / Romantiek

geregisseerd door Matías Bize
met Eva Arias en Josue Guerrero

Twee mensen die elkaar niet kennen ontmoeten elkaar. Er volgt een heftige romance. Later realiseren ze zich echter dat hun relatie alleen op het fysieke aspect berust. Ze komen tot het besef dat menselijke verhoudingen complexer zijn dan een eenvoudige uitwisseling van strelingen.

Wist niet dat ze in de Dominicaanse Republiek ook films maakten, maar dit is een hele mooie. Natuurlijk is het thema - een man en een vrouw beleven een (seksuele) romance - niet nieuw, denk aan de Chileense film 'En la cama' uit 2005. Wat in deze film begint als een ogenschijnlijk onschuldig slippertje groeit uit tot een emotionele relatie die veel verder gaat dan een seksueel contact, dat overigens ook hier niet ver weg is. Het is vrijmoedig doch ingetogen verfilmd. Wat vooral opvalt is de diepgang en de oprechte emoties van de beide leads, Eva Arias en Josue Guerrero.