Summer Story (2004)

Alternatieve titels: Sippur Kayitz | סיפור קיץ

Israël

geregisseerd door Shmuel Haimovich
met Kosta Kaplan, Aya Steinovitz en Itamar Cohen

Israël, 1982. Terwijl het Israëlische leger op Libanees grondgebied strijd voert met de PLO, bezorgt de scholier Gal tijdens de zomervakantie de post in een slaperig dorpje, waar iedereen iedereen kent. Zijn route brengt hem in contact met Chaya, een jonge vrouw die correspondeert met verschillende soldaten aan het front en daardoor dagelijks post krijgt. Van lieverlee groeit er band tussen Gal en Chaya.

Charmant coming-of-age filmpje over een tiener, die zich aangetrokken voelt tot een jonge vrouw, die met de nodige gezondheidsproblemen te kampen heeft. Een tragikomedie met verfrissend, naturel acteerwerk van de jonge Kosta Kaplan. Een heerlijk filmpje met een eerlijk verhaal. In weerwil van de dramatische ontwikkelingen weet regisseur Shmuel Haimovich de film opvallend luchtig te houden. Mooi.