That First Glide (2011)

Verenigde Staten / Fiji / Frans-Polynesië
Documentaire

geregisseerd door Mike Waltze en Duwayne Dunham
met Laird John Hamilton, Brian L. Keaulana en Kai Lenny

Stand-up paddle (SUP) boarding, in het Nederlands ook wel peddelsurfen genoemd, is één van de snelst groeiende watersporten ter wereld. Deze documentaire belicht de oorsprong van deze weinig bekende sport en de evolutie ervan. Zowel de oorspronkelijke pioniers in Waikiki als de grootste watersporters van dit moment vertellen hun ervaringen met deze sport en proberen de enorme groei ervan te verklaren.