El Hombre Que Cuida (2017)

Alternatieve titel: The Watchman

Dominicaanse Republiek / Puerto Rico / Brazilië

geregisseerd door Alejandro Andújar
met Héctor Aníbal, Julietta Rodriguez en Yasser Michelén

Juan is het lachertje van het kleine vissersdorpje geworden, nu zijn vrouw is vreemdgegaan en zwanger is geworden. Hij is gestopt met vissen en houdt zich nu geobsedeerd bezig met de zorg voor het opzichtige herenhuis van een rijke familie. Op een dag verschijnt de jonge zoon van de eigenaar, zonder toestemming van zijn vader, bij het huis. Hij is bezopen en is er samen met een buitenlandse vriend en een dorpsmeisje dat zij nog maar net kennen. In de loop van het weekend, zal Juan gedwongen worden om beslissingen te nemen die de rest van zijn leven zullen beïnvloeden.

Interessant film debuut van deze regisseur. Zelf vond ik deze film "leuk" (want het is best een donkere film) om te kijken. Ik heb zelf een band met Dominicaanse republiek en met het mooie land dat het is heb je prettige film scènes om naar te kijken. Vandaag deze film gezien tijdens iffr met Q&A met de regisseur. Hieruit kwam naar boven dat deze film een spiegel moet zijn voor het land en haar problematiek en dat komt goed naar voren. Dit moet je wel enigzins interesseren of in je achterhoofd houden bij het kijken van deze film.