Caina (2016)

Italië

geregisseerd door Stefano Amatucci
met Luisa Amatucci, Isa Danieli en Helmi Dridi

Caina is een voormalige huurmoordenaar. Ze is een xenofoob en gewelddadig persoon. Ze haat mensen die niet dezelfde fysieke of culturele kenmerken hebben: immigranten en moslims. Haar baan in de zomer is het strand bewaken en de lijken opruimen van illegale immigranten die zijn verdronken voor de kust. Het is een lucratieve handel dus ze heeft veel concurrentie. Nahiri, een Tunesische man, is één van haar illegale concurrenten. Hij werkt met een groep van illegale immigranten, die de lijken steelt van Caina en deze verkoopt op de zwarte markt. Om de winst te vergroten, is het niet zeldzaam dat ze mensen verdrinken die het overleefd hebben. Het is een meedogenloze wereld waarin soms de tegenpolen elkaar aantrekken.

avatar van Mr Thee
Inhoudelijk schokkend maar snel en afwijkend ge-edit.

...ik ben benieuwd.