Professional Soldier (1935)

1 stem

Avontuur

geregisseerd door Tay Garnett
met Victor McLaglen, Freddie Bartholomew en Gloria Stuart

De avonturier kolonel Michael Donovan wordt ingehuurd door een politieke partij in een koninkrijk in Europa. Donovan moet de jonge koning Peter ontvoeren, opdat zijn opdrachtgever de regering van het land kan overnemen. Koning Peter geniet echter van de nieuwe situatie, omdat het hem bevrijdt van het protocol aan het hof. Wanneer koning Peter met tegenzin wordt bevrijd, moet Donovan de gevangenis in. Maar Donovan weet te ontsnappen en hij beseft, dat de politieke partij waarvoor hij had gewerkt, eigenlijk van plan was om koning Peter te doden en van zijn koninkrijk een dictatuur te maken.