ad

Alternatieve titels: Pippi Longstocking / Pippi Langkous / Пеппи Длинный Чулок

Oorsprong: Sovjet-Unie

Geregisseerd door: Margarita Mikaelyan

Met onder meer: Svetlana Stupak, Fyodor Stukov, Svetlana Shchelova

IMDb beoordeling: 6,2 (186)

Oorspronkelijke taal: Russisch

Releasedatum: 6 juni 1984

Over Peppi Dlinnyychulok

Pippi Langkous neemt haar intrek in de leegstaande villa Kakelbont. Dat is dan mooi geregeld: met niemand wat te maken en alle tijd om haar nieuwe vriendjes Tommy en Annika die om de hoek wonen, uitgebreid over vader Langkous te vertellen. Die is namelijk zeekapitein en ook nog koning van Taka-Tukaland. Het blijft natuurlijk oppassen voor mevrouw Prusselius, directeur van het Kinderbureau, die Pippi een keurige opvoeding wil geven. Maar echt gevaarlijk zijn die twee dieven die het op Pippi's goud gemunt hebben.

avatar van Baggerman

Baggerman

Deze Sovjet Pippi Langkous kan ik me nog wel herinneren. Hij is toen ik nog klein was ooit op de televisie uitgezonden en ik vond het toen maar helemaal niets! Dat kwam vooral door de vergelijking met de 'echte' (Zweedse) Pippi (uit de jaren zeventig), die er zo bij mij (en waarschijnlijk heel Nederland) ingebakken zat. Als ik deze film vóór de 'echte' (Zweedse) Pippi had gezien had ik hem waarschijnlijk best leuk gevonden.

Zou de film nu best nog eens willen zien, maar ik zal nu de liedjes en soorgelijke getrut waarschijnlijk niet meer waarderen.

Aparte curiositeit, ik ben eigenlijk benieuwd of anderen deze film ooit ook nog gezien hebben?

avatar van mus45

mus45

hoi baggerman de film staat op youtube en heet Peppi Dlinnyychulok maar dan in russich tekens etc op internet kun je nog wel de liedjes lyric vinden als je het leuk vind

avatar van Baggerman

Baggerman

mus45 schreef:

Haha, ik zal het eens bekijken!